Generelle oplysninger
Virksomhedens juridiske navn: Theens Univers
CVR nr.: 26030870
Adresse Vingetoften 110, 2730 Herlev (lager/showroom)
E-mail adresse:info@theensunivers.dk
Telefonnummer: 4254 0053 (læg en besked og jeg ringer tilbage)
Etableringsår: 2014
Showroom holder åbent d. 1. torsdag i måneden fra kl. 16-18. Dog kan der være undtagelser, dette er beskrevet på forsiden af webshoppen i dette tilfælde. Showroom: Vingetoften 110, 2730 Herlev.
Alle ordre som er modtaget inden kl. 11 sendes som udgangspunkt samme dag. (Gælder dog kun hverdage.) Ordre til afhentning skal bestilles senest på afhentningsdagen kl. 12. Skriv gerne om du afhenter tirsdag eller torsdag. Pga. travlhed kan der pt. opstå én dags længere levering end anført.
Levering
Vi lægger et gebyr på til dækning af porto:
- Pakker til GLS pakkeshop 2-3 hverdage kr. 45,-
- Pakker med omdeling af GLS ERHVERV ml. kl. 8-16 2-3 hverdage kr. 55,-
- Pakker med omdeling af PostNord A-Post: kr. 69,- 1-3 hverdage
- Pakker med omdeling af PostNord ERHVERV Kr. 69,- 1-3 hverdage
- Du kan også afhente din ordre selv, men kun mod forudbestilling og betaling tirsdage mellem kl. 16-17 og torsdage mellem kl. 17-18. Vingetoften 110, Herlev.
Ved køb over kr. 500,- sendes den samlede ordre fragtfrit til GLS Pakkeshop eller GLS erhvervslevering. De anførte gebyrsatser er gældende indenfor Danmark. Vær opmærksom på at når du vælger GLS erhverv skal pakken kunne afleveres mellem kl. 8-16 på hverdage Hvis GLS ikke træffer dig i dette tidsrum og skal lave en genlevering eller de køre den til en pakkeshop koster det kr. 100,- som vi efterfølgende sender dig en faktura på. Hvis du ikke afhenter din GLS pakke i GLS pakkeshop indenfor 7 dage og Theens Univers får pakken retur fra GLS koster det dig kr. 150,- at få gensendt din pakke, da GLS fakturere os for at få din pakke retur. Hvis du derimod vælger at hente din pakke her hos os, koster det dig kr. 100,- for at få den udleveret, da jeg stadigvæk skal betale GLS for at levere den retur til os.
Under normale forhold vil du modtage varerne ca. 2-4 hverdage efter vi har modtaget din bestilling og betaling. Såfremt at vi får din pakke retur pga. at dine indtastede oplysninger ikke er korrekte eller at du ikke afhenter din pakke på posthuset, hæfter du selv for at få varerne tilsendt igen.
Der tages forbehold for eventuelle trykfejl, prisændringer og udsolgte varer samt leveringsfejl fra Postnord.
Flex-levering:
Ved flex-levering har kunden det fulde ansvar. Theens Univers erstatter ikke bortkomne varer som leveres med flex-levering.
Betaling
Du kan vælge at betale med Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, MobilePay og bankoverførsel. Vælger du Dankort eller anden kortbetaling indtaster du dine kortoplysninger via en sikker forbindelse administreret af Nets. Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Theensunivers.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Ved bankoverførsel afsendes varerne straks efter vi har registreret din betaling. obs! Ved bankoverførsel og MobilePay er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Reg. nr. 8495 Konto nr. 4950004644.
EAN betaling modtager vi også. Du bestiller som hvilken som helst kunde og vælger betaling EAN faktura. Dog skal din ordre være på minimum kr. 200,-.
Annullering af ordre
Hvis du fortryder dit køb, kontakt os samme dag som ordren er afgivet pr. mail info@theensunivers.dk
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Theensunivers.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine vare. Fortrydelsesretten gælder dog ikke fødevare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@theensunivers.dk . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende.
2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.
Dokumentation for dit køb samt returformular.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, dog ikke fragten.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Theens Univers, Vingetoften 110, 2730 Herlev. Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores fortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamation
Hvis dine varer er beskadiget under forsendelsen, beder vi dig kontakte os. Vi vil hurtigst muligt fremsende nogle nye eller give dig pengene retur. Vi beder dig opbevare de beskadigede varer, til du har kontaktet os, da vi i visse tilfælde ønsker varerne retur som dokumentation. Vi betaler naturligvis for forsendelsen. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på Theensunivers.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til: Theens Univers, Vingetoften 110, 2730 Herlev.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på Theensunivers.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Theens Univers og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren for Theens Univers har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Theensunivers.dk er Heidi Amundsen, Salgsdirektør.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Theensunivers.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
Som registreret hos Theens Univers har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Theens Univers via e-mail info@theensunivers.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Heidi Amundsen (info@theensunivers.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. FX. Forbrugerklagenævnet (kfst.dk)
Jeg glæder mig til at sende dig en velsmagende pakke med the, kaffe og lækkerier.
Varme The hilsener
Heidi Amundsen